Close
Search
Filters

Hacienda Monasterio Cosecha 2009 75cl

DO | Ribera del Duero | Castilla y León | Spain
Sold out
Critics scores
90 Wine Spectator
Polished and harmonious, with an earthy charm, this red offers cherry, tobacco, gamey and mineral flavors in a supple texture, supported by well-integrated tannins that give way to a floral finish. Drink now through 2019. 20,000 cases made. –TM
89 Robert Parker
The 2009 Crianza is a blend of 75% Tinta Fino, 15% Cabernet Sauvignon and 10% Merlot raised in 225-liter French oak casks for 18 months. It has a slightly smudged bouquet that gains more clarity with aeration, offering scents of creme de cassis, dark chocolate, plum and a whiff of alcohol. The palate is full-bodied with a smooth chocolaty entry. It is very lush, with precocious toasty dark fruit leading to a powerful finish. Drink 2013-2020.
Producer
Hacienda Monasterio
Fra i nomi più affermati nella Ribera del Duero, Hacienda Monasterio è situata non lontano da Vega Sicilia, a Valbuena de Duero, in una zona eccellente. A differenza di molte tenute locali, è di lunga data, essendo stata fondata nel 19º secolo dalla famiglia Lecanda, che fece da pioniere ad una nuova forma di produzione di vino nella regione. Ciò che rende questa proprietà unica, è anche il fatto che il vinificatore è Peter Sisseck, proprietario e produttore del vicino Pingus. Quando questa azienda irruppe per la prima volta sulla scena internazionale del vino a metà anni 90, Robert Parker definì il suo Reserva come il “Pomerol Spagnolo”. Prodotti da raccolti estremamente bassi (15-20 hl/ha) e da dei blend di Tempranillo, Cabernet Sauvignon e/o Merlot coltivati organicamente, i suoi vini sono conosciuti per il loro gusti densi, ricchi, ampi, con note di frutta e spezie.